SOLO - udstilling maleri og skulptur, grafik 26. februar - 9. april 2022. Fernisering lørdag den 26. februar 2022 kl.12-14.

Om kunstneren Madelin Wilian:

f. København 1969

Uddannet på Det kongelige danske kunstakademi, samt Academy of art University, San Francisco.

Multikunstner, arbejder som forfatter, musiker, tegner og billedkunstner.

Medlem af kunstnergruppen Drøm & Co, guitarist og sanger i bandet Stjernevask.

Har udstillet i flere gallerier i udlandet og i Danmark på Charlottenborg forårsudstilling og senest Kunstnernes Efterårsudstilling, Den frie 2021.

Hjemmeside: www.madelinwilian.dk

"Der er en stor ærlighed i Madelin Wilians kunst. En parathed til at give, en her og nu-gave. Hun håndterer både kraft og lethed, både det der ligner og det, der ikke kan beskrives. Wilian prøver ikke at være perfekt eller korrekt, heller ikke at være på tværs - måske snarere lidt uperfekt på den gode måde, som man har lyst til at se på og lære at kende. Det er godt at have en kunstner som Madelin Wilian at få inspiration fra. I dagligdagen, i de særlige øjeblikke."


På hjemmesiden er præsenteret et repræsentativt udsnit af kunstners arbejder - der er flere værker i galleriet.

  • Min elsker siger han mediterer når han spiller doom40x50cm kr.6.500,-
  • Min elsker siger han mediterer når han spiller doom40x50cm kr.6.500,-
  • Min elsker siger han mediterer når han spiller doom40x50cm kr.6.500,-
  • En Fuldmægtigs opvågning maleri 50x70cm kr.6.500,-
  • En Fuldmægtigs opvågning maleri 50x70cm kr.6.500,-
  • En Fuldmægtigs opvågning maleri 50x70cm kr.6.500,-

Kunstner Madelin Wilian

Billedsproget er levende og naivt, som på en og samme tid drager tankerne mod den franske fauvisme i starten af 1900 talle .

    Bag det farverige og naive udtryk gemmer der sig ofte en samfundskritisk tyngde i Wilians værker. I triptykon-serien En fuldmægtigs opvågning oplever en person, givetvis den fuldmægtige, en mytologisk fantasiverden med vrinskende blomstrede kronhjorte og kæmpeharer siddende fra en kontorstol. Han klamrer sig til stolens armlæn og virker utilpas med lyserøde forlegne ører. Det tredelte triptykon er et format som også ses i bl.a. kristne altertavler fra middelalderen og renæssancen. Gennem en tredelt variation af et motiv ledes beskueren til at meditere over det gentagne tema. Hos Wilian inviteres vi til at meditere over den fuldmægtige som en slags symbolkarakter for det moderne højprofilerede erhvervsliv, der i lyset af værket, virker kreativitetsløst, kedeligt og i desperat mangel på liv. Man ville næsten ønske, at den fuldmægtige ville bryde sit mønster, sætte sig op på den blomstrede kronhjort og ride ud mod horisonten. Disse drømme om mønsterbryderi går igen i andre værker også. Træsnittet Karrusel portrætteres en rytter som flygter med sin hest fra den evige karruselrundgang, mens de andre karruselheste kaster længselsfulde blikke efter dem. Og “Samfund - samfund luk dig op!” opfordres det skarpsindigt i strikkeværket Fællesskabssweater.

                      Gennem Wilians værker inviteres publikum til at betragte og medundres over et samfund i tomgang. Hun foreslår med dragende farverigdom og barnsindig åbenhed at samfundet ikke behøver være så gråt og indelukket om sig selv. (Astrid Brincker Olson, studerende i kunsthistorie og museologi).


 


Se nedenstående slideshow for eksempler på solgte værker 

  • Eksempel på solgte værker